Fiat 500-as töréstesztje
Megérkezett a várva várt eredmény a Fiat 500-as töréstesztjéről. Az olaszok szerencsére nem nem csak a megjelenésre ügyeltek az autó tervezésekor, a biztonság legalább annyira fontos volt, amit jól mutat a megszerzett öt csillag.
Az eredeti modell megjelenésének 50. évfordulóján mutatta be a Fiat az 500-as modern átiratát, és az autó pillanatok alatt belopta magát a vásárlók szívébe, olyannyira, hogy 3 hét alatt elkapkodták az idei évre tervezett teljes mennyiséget. A tulajdonosok most fellélegezhetnek, amennyiben eddig kételkedtek volna autójuk biztonságában, az EuroNCAP ugyanis kiváló eredményekről számolt be a közelmúltban elvégzett törésteszt után. A szakemberek öt csillagot ítéltek oda az 500-asnak, vagyis kis mérete egyáltalán nem kínál hiányosabb védelmet, sőt, a szervezet emberei több jó tulajdonságát is kiemelték az autónak. Ezek közé tartozott az ütközés folyamán végig hibátlanul teljesítő, alig deformálódó utascella és a műszerfal jó kialakítása, ami semmilyen veszélyt nem jelentett az utasok testére. A Fiatnak sikerült a légzsákokat is jól kihasználnia, a bent ülők magasságától, testalkatától és üléspozíciójától függetlenül mindenkit azonos védelemben részesítenek. Jól vizsgázott a térdlégzsák is, ami megakadályozta a sofőr térdének sérülését, bár itthon a kevésbé felszerelt modellekben ez valószínűleg nem lesz beépítve. Összességében tehát kijárt az 500-asnak az öt csillag, hiszen az utasok minden testrésze a két legmagasabb szintű védelem valamelyikében részesül.
A gyermekvédelem már nem ennyire egyértelműen jó a kis Fiat esetében, de ötből három csillagot azért így is megkapott az autó. A gyerekülésekben elhelyezett másfél és három éves bábuk feje az ütközés során kifordult az ülésből, valamint túl nagy erőhatások is érték őket, ami komoly veszélyekkel járhat éles helyzetben. Mínusz pontok jártak még az ISOFIX rögzítési pontok nem megfelelő jelzéséért és a jobb első légzsák állapotának hiányos visszajelzéséért.
A gyalogosok biztonságát is csak átlagos mértékben sikerül garantálnia az 500-asnak, már ami a felső testet illeti, a lábak védelmére ugyanis egyetlen pontot sem osztottak ki, így érthető a kétcsillagos eredmény.