A Fiat megvenné a Jaguart és a Land Rovert
A süllyedő hajóra emlékeztető Ford a hírek szerint újabb prémiummárkáktól szabadulna meg az Aston Martin eladása után. A két következő márka a Jaguar és a Land Rover lenne, a kérő pedig a hét szűk esztendő után épphogy talpra álló Fiat.
A Ford birodalom komoly pénzügyi gondokkal küzd, aminek biztos jele, hogy szép lassan megválnának sikeres prémium márkáiktól, hogy az értük kapott pénz valahogy kihúzza őket a gödörből. Az egyébként sikeres Aston Martint már elpasszolták, arról pedig, hogy a Volvot esetleg megvenné a BMW, már hónapok óta keringenek a pletykák.
A legújabb hírek szerint a Ford most a jól menő Land Rovert és a kevésbé sikeres Jaguart sózná rá valakire, a legkomolyabb érdeklődő pedig pillanatnyilag nem más, mint a Fiat. Az Automotive News informátora szerint a Ford még februárban bízta meg a Morgan Stanley és a Goldman Sachs fejlesztési bankokat, hogy nézzék át a Volvo, a Jaguar és a Land Rover márkákat az esetleges eladás miatt, és a Fiat már akkor jelezte érdeklődését, de a tárgyalások közben megszakadtak. Az üzlet állítólag azért nem köttetett meg, mert a pénzintézetek aggodalmukat fejezték ki a Fiat fizetőképességével kapcsolatban. A Fiat eladásai azonban az elmúlt hónapokban is töretlenül ívelnek felfelé, és az egyik legnagyobb gondban lévő vállalat mára egy nyereséges céggé vált.
A Fiat fantáziáját elsősorban a Land Rover izgatja, hiszen az öt márkával rendelkező olasz cégnek egyáltalán nincs SUV a kínálatában, de az sem elhanyagolható tény, hogy a Land Rover komoly kereskedőhálózattal rendelkezik az Egyesült Államokban, ami kétségtelenül jól jönne az Alfa Romeo 2009-es amerikai piacra való bevezetésekor. A Jaguar hátsókerék-hajtását, V6-os és V8-as motorjait pedig szintén jól tudná használni a Fiat a tervezett luxus Alfa Romeokhoz és Lanciakhoz, csak kérdés, hogy a hat éve folyamatosan évi 500 millió és 1 millárd dollár közötti veszteséget termelő Jaguarra mi szüksége van az épphogy csak felépült, de még igen törékeny Fiat csoportnak.
A Ford főnöke, Allan Mullaly állítása szerint egyébként a Ford nem tervezi a két márka azonnali, gyors eladását, csak megfontol minden lehetőséget a cég veszteségének mérséklésére. Ez azonban jelent semmit, emlékezzünk ugyanis, hogy Mullaly röviddel az Aston Martin eladása előtt szinte szó szerint ugyanezt nyilatkozta.