Dobló fogyasztás probléma
Sziasztok Fiatosok!
Kérdésem lenne a tapasztalataitokról (aszzem így helyes): szóval olyan gondokkal küzdök mostanában, hogy a 3 kónapos Doblómnak 4-500 km-en belül tömődött el a részecskeszűrője, és rendszerensen ugrik fel jelentősen a fogyasztás 15-20 percre.
A szervízben azt mondták, hogy nincs "szervi" baja az autónak, csak pörgessem, az se baj, ha 3500-4000-es fordulatnál váltok.
Elsősorban az újabb típusok tulajdonosaitól érdeklődnék, hogy náluk hogy megy ez, de mindenki ötletét, tanácsát köszönettel fogadom.
Üdv: Junior
Jó autó ez ám!
Az én 2006-os 1.3 Mjet-es Fiat Duplomban 320000km van és gond nélkül megy. Motorja erős, nem fogyaszt sokat. Főként pályázok vele, de amúgy is hajtom tépem nem
kímélem ;) Szóval aki itt problémázik annak csak inteni tudok, tudni kell bánni az autóval és nem 1200as fordulat mellett tötymörögni vele... Üdv
Megoldás saját tapasztalatból!
Tisztelt Kollégák!
Nekem Doblo 1.3 Mjetem van néhány tanács, hogy ne járjatok úgy, mint a fent emlíitett kollégák. Biztos működik, mert én 18e km-el vettem a doblom, és most 120e km van benne hibajalenség nélkül:
1. és legfontosabb: nehogy szervizbe cseréltessetek olajat! Ugyanis a Fiat a Mol-os szar olajat teszi bele, ezzel van az összes Fiat szerviz leszerződve! Vegyétek meg a Selenia olajat (bármyleik Lángban kapható, persze a jó minőségű szűrök is). Vigyétek magatokkal, a szervizbe, és ragaszkodjatok hozzá, hogy az orrotok elött cseréljék le. Így a garancia sem ugrik. Nekem 18e km volt a legkevesebb és 27ekm a legtöbb, amit egy-egy olajcserével elmentem.
2. minden olajcserénél én használok Metabondod, bár ez szerintem nem játszi szerepet, viszont veszek 1 flakkon multijet diesel porlasztócsúcstisztítót (ezt is a Lángban), ezt egy teli tankba kell tenni, pláne jó, hagy vidéki út elött teszed meg, és meghajtod (pl pályán 140-es utazóval bőven elég), ezt olajcserénél mindenkáépp, de ha van eszembe 10e km-enként megismétlem. Ez az EGR szelepet és a DPF szűrőt is tisztítja, átégeti
3. kb 40e km-nél letéptem egy padka segítségévela kipufogót egy picit, kirepedt a torziós csőnél. Azóta ott is kiengedi a kipufogógáz 50%-át kb. Ettől nem sokkal hagosabb, viszont sokkal jobban megy, és a fogyasztása is kb 0.5 litert csökkent. Így 6.5 L/100km-el járok vegyes használat mellett klímával.
Ha kérdésedd van segítek, ha tudok: balazs@bdf.hu
fiat 13 Mjet Doblo family 2004
Nekem csak annyi hibam van,hogy az auto max 100 as tempora kepes sik uton.A legkisseb emelkedon is elfogy az ero marha monthatok ilyet.Szeme van mit ama bizonyos Ifanak.Turbo nyomas megvann.Hibat nem ir volt kompjuteren.
Talan valami az EGR szelepnel?Elvileg elektromos ember vagyok ha valaki tudna adatokat irni mikor mennyi az ellenalasa az EGR szelepnek, air flow mero map szenzornak, es egyebb erzekelo mennyi volt vagy mili volt kellene lenni allo hejzetbe meg ha jar a motor.
Valaki segitsen mert elakadtam.
http://www.youtube.com/watch?v=psMzcdQpqTM&feature=relmfu
Itt kereshettek ti is bar elegg korlatozottak a videok szamai.
Remelem 1,3 Mjet kolegaknak ez segitseg.
ui kerlek ha ugy gondolod,hogy butasag akkor is szivesen veszem soraid.Mert ahogy a mondas mondja VAK TYUK IS TALALL SZEMEET!
Tisztelettel ATTILA cimem garden-vill@freemail.hu
Ne hagyd magad!
Fiat Magyarország tisztában, hogy nem jól működik. Garanciában intéznek mindent. Csak ne hagyd magad!
Doblo engine failure
Sziasztok!
Tud nekem valaki segíteni? Nemrég vettem egy Doblo-t 40000 km-t futott, még garanciális. Mentem vele eddíg vagy 3000 km-t és egyik indulás után azt tapasztaltam, hogy nem húz rendesen. Kb 30-40 km után megjött az ereje. Mivel nem régen cseréltem olajat és a mérőpálcán nem tudtam mérni a szintet olyan magas volt (3,2 liter helyett szerintem beletöltöttek 4-et) visszamentem a szervízbe, hogy állítsák be az olajszintet és megnézettem, van-e valamilyen hibaüzenet a számítógépében. Nem találtak semmi hibát, de azzal "vígasztaltak" valószínű az EGR szelep beragadt, ki kell cserélni. Azzal is "megnyugtattak" a szelepcsere kb 40000 Ft és nem vonatkozik rá a garancia. Ma a családdal a Balatonra indultunk, a kocsi megint erőtlen volt, majd 30 km után kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon, nem sokkal rá pedíg kiírta az "engin failure" szöveget a kompjúter. Olvastam az interneten sok ijesztő dolgot a részecskeszűrős Doblókról, nekem is ez az ismerős hibával van dolgom?
Bagyur
részecskeszűrő
Az nem lehet, hogy a részecskeszűrő a baja? Lehet, hogy ki kellene tisztíttatni, az egy olyan 50 ezer forint. Pl. itt:http://www.reszecskeszuro-tisztitas.com/
Remélem jól értem a linkelést és működni fog.
Üdv sors társak!!!
A részecske szürö mitt nagyon sok problémám volt kb 9000_14000km olaj csere!!!HA elfogadjátok a tancsot sporolhatok picit!!!Először is a hütö egy részét takarjátok le igy hamarabb melegszik és jobban éget!!!Mindig legyen a kijelzö pillanatnyi fogyasztáson és ha valami elkébzelhetetlen szám jelenik meg klima be és 2-3 fokozatban kb10 perc,városban lámpánál is taposni kb 3000-ig!!!,ha ezzel meg vagytok mielött leálitanátok hagyátok járatni a motort 3-4 percig a fütö motort 4.re kapcsoljátok!Probáljátok ki a spurit 3-4dl vel jobb a fogyasztás!Én minden második olaj cserénél cserélen a szüröt,kiprobáltam a gyári olajat is de még 8000.et se mentem el vele nekem a castrol olaj be vált igy ezt használom!!!sok siker mindenkinek!!!
utánégető
Sziasztok!
Nekem 1,3 (multijet)fiat stradám van. 0 km-rel vettem, most 26.000.- km van benne.
Nem tapasztaltam ez ideig hasonló problémákat, igaz kezdettől fogva pörgetem, mert én még az oskolában azt tanultam, hogy a dizeleket a turbó miatt egy kicsit jobban kell pörgetni mint a benzineseket, mert ekkor jobb a fogyasztása.
A dublónál nem lehet, hogy az utánégető távolabb helyezkedik a motortól, és ezért alacsonyabb a hőmérséklete? Ha kivágnának egy részt belőle, akkor közelebb lenne a motorhoz és így hamarabb és gyorsabban felmelegedne?
üdv. Józsi
Fiat Fiorino 1,3 Mjet
Sziasztok !
A részecskeszűrő hiba a Fiat Fiorino 1,3 Mjet is vonatkozik? Ha valaki tudja mindenképpen írja meg a tapasztalatait, mert itt csak a dobló típus látom végig.
Hello
Fiat Hulladék:))
Sziasztok úrak!
Olvasva a sok problémátokat ,komolyan vicces !
A tököm se szivna ennyit egy genetikailag elcseszett hulladákkal!
Vegyetek inkább autót ( BMW-t)
Üdv
Szia úr!
Te is az vagy, mégsem vettek helyetted mást!
Értelmes gyereket.
Üdv
köcsög
köcsög
ha-ha-ha
Genetikai hulladék?
A ti fantasztikus német márkátok! okádék az egész német KOCSIIPAR,AZ OLASZOK MINDENDEN AUTÓT GYÁRTANAK,JA HÜLYE GYEREK,MUTASSÁL MÁR EGY bmv AMI OLYAN MINT EGY HASZONGÉPJÁRMŰ!? JA....NINCS....HMM KI GONDOLTA VOLNA! MEG AZ ÖSSZES TETVEDÉKNEK UGYAN OLYAN A MŰSZERFALA AZ 1-TŐL A 7-IG! ARRÓL NEM IS BESZÉLVE,HOGY EGY DUBLÓNAK A LÉGZSÁK FEDELÉBEN TÖBB ÉRZELEM VAN MINT AZ EGÉSZ bmv-BEN!!!
SZÉP NAPOT...!
A BMW-t nyolc eleminél
A BMW-t nyolc eleminél nagyobb iskolai végzettségűek nem vezetik. Egyébként minden Audi-Mercedes-BMW autó tulajdonos ingét-gatyáját rákölti autójára, csakhogy a hamis látszat fennmaradjon.
1.3 MJT
Friss info!
A NIKKO Kft-hez megérkezett az új (1 hetes) "szoftver" Nagyon korrekt szerviz, csak ajánlani tudom a Fiatosoknak.
Nagy reményekkel tele én is feltetettem.
Remélem, hogy megoldódik a problémám.
Meszes Mária
1.3 mjt
Érdeklődnék a softver-frissítés eredményéről! Üdv:S.P.
dobló
1,3 Multijet motor konstrukciós hibája
Csaba, 2008, augusztus 12 - 08:01
* Társalgó
Íme egy érdekes "történet".
0 Km-esen vettem egy Fiat Doblót 2007 februárjában, mellyel ezidáig semmi gondom nem volt. 59.000 Km van már benne. Amikor indítom a motort, (meleg motorról van szó, kb. fél óra állás után)a motor csörögve indul. Olyan a jelenség, mint amikor kicseréled az olajat a motorban, beindítod, és amíg nem jut el az olaj a vezérműtengelyhez és a hidrotőkékhez, addig "csattog" a motor. Olajcserénél ez természetes is. De, mint kiderült, gázolaj került a motorolajba, ezáltal az felhígult. Hogy hogyan lehetséges ez? Most jön a szervíz főnökének a nagy dumája: Amikor a részecskeszűrő égetési folyamat zajlik, és városban közlekedsz, rálépsz a fékre, a folyamat leáll. De kipufogó ütemben még befecskendez az égéstérbe, mely nem ég el. Ez a gázolaj folyik bele a motorolajba. Ez teljesen normális. (MONDTA Ő) Javaslata a következő volt: A motort pörgessem ahogy csak tudom, és keveset közlekedjek városi forgalomban. Akik Doblóval taxiznak, 3-4 ezer Km-enként cserélik az olajat a motorban. Kérdem én, ez így jól van??? Jelenleg 4.000 Km-t mentem olajcsere óta. Az olajszintmérő pálca felénél volt a szint a csere után, most pedig a felső nívón van. Érezhetően híg az olaj és gázolaj szaga van. Kérdésem a következő: van-e, volt-e másnak is ilyen problémája? Ha igen, hogy orvosolta azt? Állítólag a motorvezérlő szoftwert felül lehet írni egy másikkal, a motor erősebb lesz, kevesebbet is fogyaszt, és a részecskeszűrő égetési folyamat is megváltozik. Valaki tud ezzel kapcsolatban bővebb információval szolgálni? Ha igen kérem írjon nekem, mert már az autó eladásán, cseréjén gondolkodom.
‹ Tipo GT 2.0 nem megfelelő alapjárat Tipo 16v feknik ELADÓK! ›
* Új hozzászólás
Hozzászólás megjelenítési lehetőségek
A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Kedves Csaba, Ugyanezeket a
Vendég, 2009, április 22 - 21:39
Kedves Csaba,
Ugyanezeket a problémákat tapasztaltuk, szintén Dobló típusú autónál Multijet motorral. Született valami megoldás a problémára?
Köszönöm a válaszodat.
moni00i@freemail.hu
* válasz
újabb fejlemények
Itt gyüjtöm sortársaim listáját !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Attól tartok, hogy a Fiat Hungária által történt átalakítások nem oldják meg a problémáinkat, mert szerintem szoftver hiba okozza a motorolaj felhígulását, és amennyiben a programból nem törlik a részecske-szűrő égetését , mivel az utólag /szerintem barkács módon / beépítettet elektronika ezt 100%-ig nem blokkolja azt és a kiszedett részecske-szűrő mellett is úgy érzékeli, hogy az eltömítődött elindítva az égető programot újra felhígítja a motorolajat !!!!!!!!!!!!!!!!
Most beszéltem egy sorstársukkal az átalakítás náluk sem sikerült a Doblója össze vissza működik 11litert fogyaszt, rettenetesen füstől, és részecske szűrő nélkül is felhígítja a motorolaját, azt hiszem a Fiat Hungária csak az időt húzza.
Beszéltem a Közlekedés Főfelügyelet Mozaik utcai vizsgaállomásával, azt mondják. Hogy nem lehet részecske-szűrő nélkül levizsgáztatni a kocsit mert ha nem felel meg a forgalmiban feltüntetett "V.9"-10 kategóriának Euro IV motor meg fogják buktatni, Azt hiszem nem ússzuk meg a pereskedést a második a második doblómat is át akarják alakítani, mivel az első nem sikerült .
Várom jelentkezéseiket
eldoblo
06-30-436-8891 mail newfiling@freemail.hu
RÉSZECSKESZŰRŐ MÁR MEGINT
KERESEM AZOKAT A DOBLÓS SORSTÁRSAIMAT, AKIK HASONLÓAN JÁRTAK a részecske-szűrővel, ugyanis az új autóm is ugyan azt csinálja mint a régi 4000 km-t ment el olajcsere után és ugyan úgy felhígította a motorolajat gátolajjal 24.000Ft szervizköltség, mert a garancia erre nem jár, trélerrel kellett beszállítani a szervizbe, mert a kompurter letiltott, a trélert ugyan a Fiat Hungária fizette.
EGY KÖZÖS EREDMÉNYESEBB FELLÉPÉS ÉRDEKÉBEN HIVJATOK A 06-30-436-8891-EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ANNAK ELLENÉRE, HOGY NEM CSAK VÁROSBAN HASZNÁLOM A KOCSIT 6 HÓNAP ALATT 9200 KT-T RAKTAM BELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A régi kocsimmal is hasonló problémákkal kínlódtam, amit nem tudtak megoldani a részecskeszűrő eltömítődését a Komputer érzékeli és kb 4 -szeres üzemanyagot jutatt a motorba, aminek a kipufogó szelepen keresztül kéne távozni és HA ÉLÉG MELEG A KÖZÉPSŐ KIPUFOGÓDOB A GÁZOLAJ MEGGYULLAD ÉS KIÉGETI A RÉSZECSKE SZŰRŐT-
EZ A KONSTRUKCIÓ ÚGY SZAR AHOGY VAN , MERT HA NEM ELÉG MELEG A DOB, A GÁZOLAJ A KORMOT ÖSSZERAGASZTJA, a komputer egyre több gázolajat küld a motorba ami nem tud a kipufogón keresztül távozni, és az OLAJLEHÚZÓ-GYŰRŰKÖN KERESZTÜL LEFOLYIK AZ OLAJTEKNŐBE A MOTOROLAJAT FELHÍGÍTVA OLAJ-CSERÉT KÉR A KOMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!
a FIAT HUNGÁRIA bábáskodása mellett az autómból eltávolították a részecskeszűrőt és beépítettek egy elektronikát a komputer kicselezésére, sajnos ez sem oldotta meg a problémámat, mert a komputer ismét motorhibát jelzett, ezek után egy szűkítőt építettek be az eltávolított részecskeszűrő helyére , de egy bizonyos idő után a komputer megint motorhibát jelzett, az egész átalakítás 50.000FT-OMBA KERÜLT PERSZE RENGETEG BOSSZÚSÁG ,ÉS VÉGÜL NEM LETT JÓ!!!!!
Az autómat végül is kicseréltem, mivel az előző kocsim garanciája lejárt nem tudtam mit tenni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ANNAK VÉLTEM A MEGHIBÁSODÁST, HOGY MIVEL A RÉGI AUTÓMAT HASZNÁLTAN VETTEM CÉGES AUTÓ VOLT TÚLHAJTOTTÁK,ÉS MOST AZ ÚJ AUTÓM IS EZT CSINÁLJA, HÁT MI EZ.HA NEM TÍPUSHIBA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KÖZÖSEN KELL FELLÉPNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!06-30-436-8891 MAIL newfiling@freemail.hu
multijet motor
Szép napot!
Talán én voltam az első a fórumon, aki felvetette ezt a problémát. Szomorúan olvasom a sorokat, hogy milyen sokan küzdenek eme problémával. A Peugeot HDI motorjainál a részecskeszűrőt egy speciális folyadék segítségével égetik ki. Ez a folyadék egy külön tartályban van, és a kötelező szervizek alkalmával szokták utántöleni. Nem is értem, hogy a nagyeszű tervező mérnökurak a GM-nél és a Fiat-nál (mivel a Multijet az ő közös fejlesztésük) miért a gázolaj kipufogószelepen át a kipufogódobba juttatásával oldották ezt meg. Egy egyszerű megoldás van. Keresni kell egy olyan informatikus szakembert, aki képes írni egy olyan programot, melynek segítségével egy teljesen más módszerrel történne a részecskeszűrő égetése. Persze ehhez némi szerkezeti átalakítás is szükséges. A fent említett HDI módszer példaértékű. Viszont ha ezeket a lépéseket megtesszük, megszünnek az említett gondjaink. Én már nagyon únom, hogy amikor motorhibát jelez a műszerfal, kimegyek a nullásra és 4. fokozatban megyek legalább 20 percig 2500-as fordulaton. Valóban igaz az a tény, hogy az ilyen eljárás beindítja az égetést. De kérdem én, ez így jól van??? Ez a híres Multijet motor amúgy sem az alacsony fogyasztásáról híres, pláne ha még kényszerből meg is kell hajtani. Megjegyzem, az sem mindegy, hogy hol tankolunk!!! Amikor Shell-nél tankoltam, szinte mindig volt motorhiba jelzésem. Amikor pedig egy nevesincs kútnál tankolok, minden oké. Sőt, volt szerencsém néhány hónapig külföldi gázolajjal is járnom, egyszer sem volt motorhiba jelzésem. Ez azt jelenti, hogy a Magyarországon forgalmazott üzemanyagok nagyrésze lényegesen rosszabb minőségű mint a külföldi üzemanyagok. Gyengébb gyulladási készség és kenőképesség. Véleményem szerint nekünk "fogyasztóknak" kell összefognunk és megoldást találnunk, ugyanis a Fiat Magyarország Kft.-nek csak az volt fontos, hogy az általuk forgalmazott terméket eladják. Minden más már az autó tulajdonos gondja. Ők mossák kezeiket. Nekik nem érdekük, hogy az autók kifogástalanul működjenek. Sőt, aki hozzájuk fordul, még fizet is, ők csakis jól járnak. MANAPSÁG NEM AZ AUTÓK ÉRTÉKESÍTÉSE A NAGY ÜZLET, HANEM A SZERVIZELÉSÜK. Várom a reagálásokat a következő címre: szcsaba.72@gmail.com.
Üdv: Csaba
Fogyasztás a Grandeval
Sziasztok!
Érdekelne, hogy tapasztalat szerint mennyit eszik tartós autópálya használatban (130-140km/h) egy Fiat Grande Punto 1.3MJet?
120 km/h sebességnél 4,9
120 km/h sebességnél 4,9 liter klima nélkül.
Olajcsere házilag?
Lehetséges olajat cserélni házilag Dobló 1.3 Mjet-en?
Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg velem!
Előre is köszi:Sanyi, akinek tele van a töke a szervizekkel!
olajcsere
Szia Sanyi!
Én ezt a problémát egy koronafűrésszel megoldottam. A leeresztőcsavar alatt vágtam rá egy 60mm átmérőjű furatot, így nem kell levenni a takaró lemezt.
Üdv: Csaba
olajcsere házilag
Szia Sanyi!
Persze, hogy lehet cserélni házilag, de eltart egy ideig, amíg a csavarokat leszeded a motortakaró lemzről, majd azt kifűzöd a lökhárító alól. Kell hozzá 2 óra, 10-es 13(12?)-as villáskulcs, 12-es imbuszkulcs, az olajszűrőből viszont kétféle van, és csak kiszereléskor fogod látni, hogy melyik kell bele (armafilt.hu itt a legolcsóbb).
Az olajszűrőt kicsit macerás kiszedni, de csak elsőre, utána már tudod mit hogyan. Az elektronika miatt viszont kell menned valahova, ahol kiütik a szervíz és olajcserenyafogást.
Árpi
Motor olaj higulása.
Szép napot mindenkinek.
Az én autóm nem Dobló, hanem Multipla, de az Mjet motor közös. A probléma is az. Szervizbe vitette magát az autó (12 nappal később tudták fogadni)de kiokositottak hogy menni kéne vele tartósan legalább fél órát a részecskeszürő miatt.Megtettem és másnapra eltünt a hiba. Azért elvittem töröltetni, és kiderült hogy az olaj felhigult és cserélni kell. Most hogy mások tapasztalatát is olvasom, végül is egész jó eredmény a 14000 km csere óta.
Üdv. Remete.
1,3 Mjet
Ugyan ez a problémám egy Fiat 500 1,3 Mjet-tel. 0km-es új autóként vettem, naponta dolgozik a részecskeszűrő tisztítási folyamata, ilyenkor 15-20 percen át magasabb az alapjárat és egy egyszerű gyorsításnál bizony 25L/100 km-en ál a pillanatnyi fogyasztásmérő. 1,3 Mjet! 5010Km-nél kiírta az olajcsarét. Felhigult az olaj, a szervízben a legnagyobb nyugodtsággal az mondták, hogy belefolyt a gázolaj és ezért van.
Ne csak a városban használjam és pörgessem a motort. Jó. Senki nem mondta és nincs leírva sehol hogy ezt az autót nem lehet városban használni. Kérdés: Akkor lehet, hogy újjabb 5000 km múlva ismét olajcserére kell jönnöm? Válasz: Lehetséges. De eljátszották, hogy ilyen problémával még nem találkoztak és nem tudnak mit tenni, ez ilyen.
Nem tudok mit csinálni, megprobálom eladni és soha többet Fiat!
Zozo
?:???????????????????????
Fiat Magyarország Kft
Műszaki Vevőszolgálat
Nagy Gergely Úr Részére
Tisztelt Nagy Gergely Úr !
A következő kéréssel fordulok önökhöz 2008 szep. 16.-án használtan vettem egy 2006 06. 12.-én Magyarországon forgalomba helyezett FIAT Doblo Panorama 1.3 JTD multijet típusú gépkocsit a gépkocsi 80.000 nagy szervizét 84500 km-nél olajcserével együtt megcsinálták, jelenleg a gépkocsiban 93.600 km van.
87.000 km-nél a computer motorhibát jelzett beszaladtam Csepelen egy gyorsszervizbe kitörölték a hibajelet, de nem találták meg a hiba okát a kocsi jól húzott a motor nem melegedett a 7000Ft-ot fizettem nekik.
2009 01.028.-án 89.000 km-nél a computer olajcserét jelzett,és meglepődve tapasztaltam, hogy az olajszint a maximum felett kb 1cm.-rel megemelkedett és felhígult.
Mivel a korábbi szervízzel rossz tapasztalataim voltak felhívtam önöket és az önök ajánlására a másk szervizhez fordultam.
Kicsit furcsálottam, hogy miért 4500 km megtétele kell olajcserét csinálni, amikor a szervízkönyv szerint ezt 20.000km-enként kéne megtenni munkafelvevő tájékoztatott, hogy ennél a típusnál típushiba, hogy a részecskeszűrő nem égeti el a gázolajat és azt a motorolajba folyatja!! Azt javasolta, hogy autópályán alaposan hajtsam meg a kocsit legalább hetente egyszer mert a hibát az okozza, hogy csak városban használom a kocsit, ez azért nem igaz mert a munkaköröm olyan, hogy gyakran kell vidékre járnom ezt azzal bizonyítom, hogy az elmúlt 7 hónapban 9100 km-t tettem meg ez csak városban egy kicsit sok lenne!!!
Az eredeti Selenia motorolajat és a szűrőket én hoztam így csak 17800Ft-ba került a szerviz 26000 ft-ot kért volna érte+ kifizettem 6000FT-ot, ez összesen 23.800Ft.
A szervizben a hibákat kiolvasták a computert lenullázták nem találtak egyébb meghibásodást, a munkafelvevő tanácsára a szervizből távozva kocsit alaposan kihúzattam kb 3500ford/percig ekkor azonnal motorhibát jelzett ki úgyhogy visszavittem a hibajelet kitörölték, de meghibásodást nem találtak két nap múlva ismételten motorhibát jelzett ki a computer ismételten motorhibát jelzett ki, de csak négy nap múlva tudtak fogadni és addigra a kijelzés megszűnt hibát nem találtak !
Kb március végéig hibátlanul tudtam használni a kocsit akkor ismételten motorhibát jelzett jeleztem a szervíznek azt a tájékoztatást kaptam telefonon, ha a porlasztó csúcsokat kell cserélni az db-ként 70.000ft-ba fog kerülni ez összesen 280.000 Ft.
Ezek után elvittem a kocsit egy diesel injektor szakszervizbe megpróbálták a hibát kiolvasni azt kitörölték, valami szelep állítólag fennakadt az injektorban, de magától megjavult, de a kocsi erőtlen volt és nem húzott megfelelően, akkor nem tudták a hibát orvosolni és visszarendeltek egy hét múlva ismételten 7500Ft-ot fizettem.
Két nap múlva a kocsi megjavult ismételten erőre kapott a motor úgy hogy végül is nem mentem vissza hozzájuk. Tanácsukra rendszeresen használom a Pro-Tec common rail diesel Német gyártmányú tisztító folyadékot az üzemanyagba, ez sem olcsó mulatság!!
Április 25.-ig hibátlanul autóztam majd menetközben meleg motornál a részecskeszürő jelzője kigyulladt és azonnal rá a motorhibát jelzett a computer rá egy napra olajcserét is jelzett az egészben az a furcsa, hogy előtte Győrben, és Szegeden voltam végig autópályán 3200fordulattal autóztam!!!!
Mint látszik nem igaz az,hogy csak városban használom az autómat!!
Beszéltem a harmadik Fiat Szervizzel hátha ők jobban értenk hozzé????? Hát nem sok jóval kecsegtettek -szoftverfrisítés 6800F+ olajcsere27000ft, de az ottani munkafelvevő szerint is nem vagyok egyedül ezzel a hibával, és nem sokkal lesz jobb az autom
ARRA KÉREM ÖNÖKET, HOGY ÁLLÁST FOGLALJANAK, HOGY TIPUSHIBÁRÓL, VAGY A SZERVIZEK HOZZÁ NEM ÉRTÉSÉRŐL VAN SZÓ ?
MIVEL A 4. SZAKSZERVIZ MUNKAFELVEVŐJE IS AZT ÁLLÍTJA, HOGY TIPUSHIBÁRÓL VAN SZÓ ÉS AZ INTERNETTEN IS TÖBB HASONLÓ ESETTEL TALÁLKOZTAM TÖBB SORSTÁRSAMMAL SZEMÉLYSEN IS FELVETTEM A KAPCSOLATOT KÉREM INTÉZKEDÉSÜKET A GYÁRTÓ FELÉ, VAGY KÉREM ,HOGY AZ ÖNNÖK SZAKÉRTŐJE ASZISZTENCIÁJÁVAL AZ ÖNÖK ÁLTAL MEGNEVEZETT SZERVIZBEN SZEMÉLYES JELENLÉTEMMEL A FENTI HIBÁT KIJAVÍTSÁK!!
Azt azért mégsem lehet állítani, hogy az normális, hogy 4000km-enként keljen kb 32.000ft költséggel olajat cserélni.
Mellékelten elküldöm a velem hasonló meghibásodásokról a leírásokat, persze valószínűleg tudomása van róluk.
Mivel nem egyedi esetről van szó , ha nem történik számunkra kielégítő intézkedés meg fontoljuk esetleges közös fellépés eshetőségét, megkérném, hogy ennek a tudatában intézkedjék.
Várom mielőbbi válaszát tisztelettel
eldoblo
Részecskeszürő
Műszaki Vevőszolgálat
Nagy Gergely Úr Részére
Tisztelt Nagy Gergely Úr !
A következő kéréssel fordulok önökhöz 2008 szep. 16.-án használtan vettem egy 2006 06. 12.-én Magyarországon forgalomba helyezett FIAT Doblo Panorama 1.3 JTD multijet típusú gépkocsit a gépkocsi 80.000 nagy szervizét 84500 km-nél olajcserével együtt megcsinálták, jelenleg a gépkocsiban 93.600 km van.
87.000 km-nél a computer motorhibát jelzett beszaladtam Csepelen egy gyorsszervizbe kitörölték a hibajelet, de nem találták meg a hiba okát a kocsi jól húzott a motor nem melegedett a 7000Ft-ot fizettem nekik.
2009 01.028.-án 89.000 km-nél a computer olajcserét jelzett,és meglepődve tapasztaltam, hogy az olajszint a maximum felett kb 1cm.-rel megemelkedett és felhígult.
Mivel egy korábbi szervízzel rossz tapasztalataim voltak felhívtam önöket és az önök ajánlására egy másik szervizhez fordultam.
Kicsit furcsálottam, hogy miért 4500 km megtétele kell olajcserét csinálni, amikor a szervízkönyv szerint ezt 20.000km-enként kéne megtenni munkafelvevő tájékoztatott, hogy ennél a típusnál típushiba, hogy a részecskeszűrő nem égeti el a gázolajat és azt a motorolajba folyatja!! Azt javasolta, hogy autópályán alaposan hajtsam meg a kocsit legalább hetente egyszer mert a hibát az okozza, hogy csak városban használom a kocsit, ez azért nem igaz mert a munkaköröm olyan, hogy gyakran kell vidékre járnom ezt azzal bizonyítom, hogy az elmúlt 7 hónapban 9100 km-t tettem meg ez csak városban egy kicsit sok lenne!!!
Az eredeti Selenia motorolajat és a szűrőket én hoztam így csak 17800Ft-ba került a szerviz 26000 ft-ot kért volna érte+ kifizettem 6000FT-ot, ez összesen 23.800Ft.
A szervizben a hibákat kiolvasták a computert lenullázták nem találtak egyébb meghibásodást, a munkafelvevő tanácsára a szervizből távozva kocsit alaposan kihúzattam kb 3500ford/percig ekkor azonnal motorhibát jelzett ki úgyhogy visszavittem a hibajelet kitörölték, de meghibásodást nem találtak két nap múlva ismételten motorhibát jelzett ki a computer ismételten motorhibát jelzett ki, de csak négy nap múlva tudtak fogadni és addigra a kijelzés megszűnt hibát nem találtak !
Kb március végéig hibátlanul tudtam használni a kocsit akkor ismételten motorhibát jelzett jeleztem a szervíznek azt a tájékoztatást kaptam telefonon, ha a porlasztó csúcsokat kell cserélni az db-ként 70.000ft-ba fog kerülni ez összesen 280.000 Ft.
Ezek után elvittem a kocsit egy diesel injektor szakszervizbe megpróbálták a hibát kiolvasni azt kitörölték, valami szelep állítólag fennakadt az injektorban, de magától megjavult, de a kocsi erőtlen volt és nem húzott megfelelően, akkor nem tudták a hibát orvosolni és visszarendeltek egy hét múlva ismételten 7500Ft-ot fizettem.
Két nap múlva a kocsi megjavult ismételten erőre kapott a motor úgy hogy végül is nem mentem vissza hozzájuk. Tanácsukra rendszeresen használom a Pro-Tec common rail diesel Német gyártmányú tisztító folyadékot az üzemanyagba, ez sem olcsó mulatság!!
Április 25.-ig hibátlanul autóztam majd menetközben meleg motornál a részecskeszürő jelzője kigyulladt és azonnal rá a motorhibát jelzett a computer rá egy napra olajcserét is jelzett az egészben az a furcsa, hogy előtte Győrben, és Szegeden voltam végig autópályán 3200fordulattal autóztam!!!!
Mint látszik nem igaz az,hogy csak városban használom az autómat!!
Még mindig bízva a szervizek hozzáértésében beszéltem egy harmadik szervizzel szoftverfrisítés 6800F+ olajcsere 27000ft, de az ottani munkafelvevő szerint is nem vagyok egyedül ezzel a hibával és az új szoftver sem fogja teljesen megoldani a problémámat akkor meg minek??
ARRA KÉREM ÖNÖKET, HOGY ÁLLÁST FOGLALJANAK, HOGY TIPUSHIBÁRÓL, VAGY A SZERVIZEK HOZZÁ NEM ÉRTÉSÉRŐL VAN SZÓ ?
MIVEL A 4. SZAKSZERVIZ MUNKAFELVEVŐJE IS AZT ÁLLÍTJA, HOGY TIPUSHIBÁRÓL VAN SZÓ ÉS AZ INTERNETTEN IS TÖBB HASONLÓ ESETTEL TALÁLKOZTAM TÖBB SORSTÁRSAMMAL SZEMÉLYSEN IS FELVETTEM A KAPCSOLATOT KÉREM INTÉZKEDÉSÜKET A GYÁRTÓ FELÉ, VAGY KÉREM ,HOGY AZ ÖNNÖK SZAKÉRTŐJE ASZISZTENCIÁJÁVAL AZ ÖNÖK ÁLTAL MEGNEVEZETT SZERVIZBEN SZEMÉLYES JELENLÉTEMMEL A FENTI HIBÁT KIJAVÍTSÁK!!
Azt azért mégsem lehet állítani, hogy az normális, hogy 4000km-enként keljen kb 32.000ft költséggel olajat cserélni.
Mellékelten elküldöm a velem hasonló meghibásodásokról a leírásokat, persze valószínűleg tudomása van róluk.
Mivel nem egyedi esetről van szó , ha nem történik számunkra kielégítő intézkedés meg fontoljuk esetleges közös fellépés eshetőségét, megkérném, hogy ennek a tudatában intézkedjék.
Tisztelettel eldobló
Ezt a levelet küldtem a Fiat Hungáriának kíváncsian várom a válaszukat????????????
Dobló Multijet 1.3 Részecskeszűrő - gázolaj szivárgás probléma
Sziasztok!
1,5 éves Fiat Dobló Multijet 1.3 autómban rendszeresen gázolaj kerül a motortérbe.
A szerviz állítása szerint az autó speciális vezetési módot igényel, melyről a Kezelési Karbantartási Útmutató nem ír. Több tulajdonost kérdeztem már meg, szinte mindenhol él ez a jelenség, ami életveszélyessé teszi az autót.
Előttem szólókhoz kapcsolódva a Diesel részecskeszűrű egy mechanikus szűrő aminek az eltömődése nem hozható kapcsolatba a gázolaj beszivárgásával. A meghúzatással ebből a részecskeszűrőből (kipufogó gázt szűri) lehet a felhalmozódott kormot kiégetni, a motorból a beszivárgott gázolajat nem fogja eltűntetni, illetőleg a tartós országúti használat nem fogja megakadályozni a gázolaj beszivárgását.
Kérem akinek hasonló tapasztalatai vannak, jelezze nekem e-mailben a doblohiba@freemail.hu -ra elérhetőséggel. Ha csak 20-an összeállnánk garantáltan elérhetjük, hogy az autókat cseréljék ki más típusú új autóra. Már kigyulladt autóról is van tudomásunk.
A szerviz által felkínált egyetlen megoldás egy "nem gyári elektronika beépítése", mely joglemondó nyilatkozattal járna, s nem tájékoztatnak róla, hogy tulajdonképpen mit is csinálna ez az elektronika a motorban. Ergó az értékesítő nem hajlandó felelősséget vállalni az autóra, s kibúvót keres.
Tudomásom szerint ez a motor más típusú autókban kiválóan működik még tartós városi használat esetén is, így ez egyértelmúen a Dobló betegsége.
Üdv: Egy gépészmérnök
RÉSZECSKESZÜRÖ
ÜDV:GÉPÉSZMÉRNÖK
ÉN 2007.02.06.-án vettem a doblomat,8000-10000km-ként viszem olajcserére mert nekem is felhigul az olajam,a részecskeszürö miatt.Nekem se tudnak normális válaszokat adni pedig már perel is fenyegetöztem,annyit mondanak pörgesem,kerüljem a városi forgalmakat a rövid távokat és hajtsam a kocsit mint a hülye.E-maileztem már a FIAT-tal,de semmire sem jutottam velük.Már azon gondolkozok el kellene adni az autót,mert csak a gond van vele,de ragaszkodnék hozzá mert jó kis autó lenne.Nekem is megcsinálták már a szoftver frissitést is,de semmit sem használt neki.Én minden olyan ötletett támogatnék amivel valamit is el tudnánk érni,hogy az autóink normálisan müködjenek.Ha esetleg te találtál valami megoldást a részecskeszűrö problémára szívesen venném ha megosztanád velem.
Üdv:
1,3 MultiJet motor konstrukciós hibája
Üdvözlök mindenkit!
Íme egy érdekes "történet".
0 Km-esen vettem egy Fiat Doblót 2007 februárjában, mellyel ezidáig semmi gondom nem volt. 59.000 Km van már benne. Amikor indítom a motort, (meleg motorról van szó, kb. fél óra állás után)a motor csörögve indul. Olyan a jelenség, mint amikor kicseréled az olajat a motorban, beindítod, és amíg nem jut el az olaj a vezérműtengelyhez és a hidrotőkékhez, addig "csattog" a motor. Olajcserénél ez természetes is. De, mint kiderült, gázolaj került a motorolajba, ezáltal az felhígult. Hogy hogyan lehetséges ez? Most jön a szervíz főnökének a nagy dumája: Amikor a részecskeszűrő égetési folyamat zajlik, és városban közlekedsz, rálépsz a fékre, a folyamat leáll. De kipufogó ütemben még befecskendez az égéstérbe, mely nem ég el. Ez a gázolaj folyik bele a motorolajba. Ez teljesen normális. (MONDTA Ő) Javaslata a következő volt: A motort pörgessem ahogy csak tudom, és keveset közlekedjek városi forgalomban. Akik Doblóval taxiznak, 3-4 ezer Km-enként cserélik az olajat a motorban. Kérdem én, ez így jól van??? Jelenleg 4.000 Km-t mentem olajcsere óta. Az olajszintmérő pálca felénél volt a szint a csere után, most pedig a felső nívón van. Érezhetően híg az olaj és gázolaj szaga van. Kérdésem a következő: van-e, volt-e másnak is ilyen problémája? Ha igen, hogy orvosolta azt? Állítólag a motorvezérlő szoftwert felül lehet írni egy másikkal, a motor erősebb lesz, kevesebbet is fogyaszt, és a részecskeszűrő égetési folyamat is megváltozik. Valaki tud ezzel kapcsolatban bővebb információval szolgálni? Ha igen kérem írjon nekem, mert már az autó eladásán, cseréjén gondolkodom.
részecskeszűrő
Igazat mond a pali.
Egy kicsit itt olvashatsz a részecskeszűrőről: http://www.reszecskeszuro-tisztitas.com/
A lényeg: a részecskeszűrő eltömödne korommal azonnal, ezért kell utánégetni egy kevés gázolajjal. Viszont ez a gázolaj belekerül a motorolajba és felhígitja azt. Ezért sajna érdemesebb sűrűbben cserélni az olajat.
A totalcaron írt valaki erről egy két részes cikket érdemes elolvasni.
dobló
Igen, ez nálam is probléma volt, de akkor úgy látszik, hogy nem egyedi. Nekem is a kihúzatást tanácsolták a szervízben, egyébként én most már nem ijedek meg, ha kigyullad a jel: min. 20 perc egyenletes tempóban, legalább 90 km/h-val és akövetkező indításnál már nem fog világítani. Egyébként az üzemanyag sem mindegy, én a Rákospalotai határúton tankoltam párszor és akkor jelentkezett ez a probléma. Amióta nem teszem, azóta ez a bajom sincs. Újabban azt is játszom, hogy csak negyedikig kapcsolok fel. Próbáld ki, hátha bejön!
doblo
Hali!
Valóban lehet, hogy túl sokat "tötyörögsz" városban? Próbáld néha megfuttatni a kicsikét. Ha túl alacsony fordulaton váltassz azt nem nagyon szereti az 1.3-as mjet. Ha végkép nem segít semmi, akkor próbálj máshol tankolni, mint ahol szoktál, mert lehet, hogy az ü.a. minősége nem megfelelő. Elvileg üdvös lenne, ha kénmentes gázolajat tankolnál, de ki bírja azt hosszú távon megfizetni?
Üdv : Gábor
Hali, Gábor! Hát igen, a
Hali, Gábor!
Hát igen, a kénmentes. Hirtelen fejszámolásban havi 2 tank olajjal számolva az havi 33600 Ft, évi szinten 403200 Ft. Ez sok. Sokszor már a 250-nek is húzom az arcom.
A "tötyörrgésről" megpróbálom megfogadni a tanácsodat, bár ez Pesten igen nehéz, főleg a délutáni káoszokban. Igaz, hetente kb 500 km-t megyek a géppel, majd megpróbázom városon kívül néha 1-el visszapakolni a váltót, aztán majd látom.
Köszi a segítséget, ha valakinek eszébe jut még valami, vevő vagyok mindenre.
Egyébként találtam egy érdekes képet Dobló kipufogó módosításról.
www.autoextrem.de/showthread,t-109679.htm
Az őrült német :)
Üdv.: Junior
Elég volt
Elég volt, besokaltam a Fiattól. Valahogy elegem lett belőle, hogy heti rendszerességgel kell szervízbe járnom ezzel az "autónak" nevezett bádogdarabbal. A motor, és az elektronika kifogástalan, de a kaszni rettenetes. A löklapról pereg a festék, az ajtók nem csukódnak, a műszerfal lötyög. Ez a nagyja. Ezenkívül zörög az egész belső rész, a tankban az érzékelő kipurcant, a futómű nyikorog, stb. Előőte egy 24 éves zsigulit hajtottam, de azt évente egyszer elég volt szerelőhöz vinni (műszaki előtt).
Fiat? Ez nem autó. Ez egy rakás szar. Ami tetézi, hogy a szervízben sem csinálták meg. Nem baj. Eladtam, vettem inkább Skodát, és a szalont is lehúztam másfél millával, nyertem 400 000-et.
Ettől eltekintve egy rakás szar marad az egyész "márka".
elég........
az ilyen véleményekkel csak sajnálni tudlak! nekem 1 23 éves ritmom volt, és addig 1x szer kellet kuplungot cserélni az olajon, légszűrőn kívül pedig 500.000 km-nél is több volt benne.jah, és 6 litert evett az 1,9 tds motor. szarintem ezt egy skodával nehéz megcsinálni(ami egyébként egészen a 120l-ig volt skoda, onnan butított wv- ami semmivel se jobb-. na mindegy! további jó skodázást XD
Skodálatos napokat Neked!
Nekem még elég frissek a Fiatos tapasztalataim,de meg kell hogy védjem a mundér becsületét.2002-es 1,9 jtd Doblóm van.Előtte Caddy sdi,és Kangoo dci volt.
Fél éve vettem 180000 km volt benne.A gonosz mostoha is jobban szerette Hófehérkét,mint ezt a nyomorúltat az előző barbár állat gazdája.Rendbe rakattam(kb 160000 huf),oszt jó napot!35000-et raktam bele,sokszor 700kg cuccal megpakolva.Meghálálja a gondoskodást,pedig tolom neki rendesen.Nagyon sajnálom az előttem írót,lehet hogy a SKODÁVAL jobban jár.De félek visszasírja még a"szar Fiatos"hétköznapokat.
Sajnálom a JTD-t nem ismerő lelki szegényeket,de remélem "örömüket"lelik a sok fosrakásban(pdtdisdidcihditdci)!!!!!!!!!!!Üdv minden Fiatosnak
skodálatos napok
Hali, nagyon tetszett a hozzászólásod, nekem is szinte ugyanez a véleményem!
Tényleg hihetetlen a teherbírásuk!
nekem 1 multiplám van, szintén 1,9 JTD, 120.000km van benne, de tökéletesen meg vagyok vele elégedve. ja, és a többi "fosrakás"-ról meg annyit, hogy amíg a renault úl dci-motorja városban 8,5 litert eszik a megane-ban, a multiplám pedig 5,5 fölé csak 160 fölött megy, addig nincs több hozzászólásom :) Üdv.: Niemand prof
Lehet, hogy elfogult vagyok???
Bár korántsem biztos,hogy még valaha elolvasod ezeket a sorokat, de először is nagyon sajnálom, hogy ilyen negatív tapasztalataid vannak ,dKedves Junior!e azért, mert te kifogtál egy "hétfői" autót, meg ráadásul hozzá egy nemtörődöm szervízt, nem biztos, hogy "egy rakás szar ...az egész márka", csak neked nem volt szerencséd. Akinek már egy darabja van/volt/ Fiatja(nekem pl 14 éve folyamatosan) az tisztában van vele, hogy ennek a típusnak az apróbb csörgés-zörgés nyikorgásaival meg kell tanulni együtt élni.Lehet itt vitatkozni ár-érték arányról,stb, de a lényeg, hogy ezekbe az autókba vagy beleszeretsz, (és elviseled a bosszantó hibáit az erényeiért), vagy megutálod(esetleg megutáltatja veled néhány köcsög, aki a német márkákon kívül nem ismer el semmi mást) mindörökre.Sok sikert a Skodádhoz, végül is a Suzukinál még mindig jobb!
Apró megjegyzésként említenék még néhány részletet: nekem is Doblo-m van, 2002-es 1.9 JTD. Jelenleg már 150000 km van benne, de a chiptuning és a lóerők állandó kihasználása ellenére, a kopó alkatrészeken kívül még nem sok mindent kellett cserélnem benne, pedig a hajtásláncot eredetileg nem 130LE-re, 280Nm-re és 200km/h-ra tervezték...Mondhatnád, hogy nekem szerencsém van, de az az igazság ,hogy nem egy Doblo-t ismerek, amiben már bőven 300000 km felett van, mégis napi szinten üzemel hibátlanul.Nemrég került vissza hozzám egy Fiorino, ami Matávnál kezdte a pályafutását(tehát váltott sofőrökkel , nem kifejezetten kímélve futott 220000km-t)én onnan szereztem egy ismerősömnek, aki sok éven át hajtotta különösebb probléma nélkül, végül visszakerült hozzám: az 1.7D motor 540000km-t futott úgy, hogy a hengerfej még nem volt levéve!Ekkor már elég gyengécske volt, ezért motort cseréltünk benne, majd az autót megvette egy kiscsomag futi cég, akik 6 hét alatt hajtottak bele 16000km-t. Na "dióhéjban" ennyit a nagy rakás szarról.És mindenkitől elnézést a litániáért, de kikívánkozott:D
Üdv Gábor
A doblót használni kell
Hell!
Tapasztalataim szerint-ami havi 6-7 ezer kilómétert takar- a doblónak semmi másra nincs szüksége mint megfelelő olajra és helyes gázpedál használatra.A helyes gázpedál használat alatt a minimum és a maximum helyzet közti állapot abszolút elhanyagolását és figyelmen kívül hagyását értem.A verdám 1,9-es szopódízel és mint ilyen, nem a dinamikusságáról híres ám az el kell ismernem, hogy a 3 év alatt beletett 165000 Km után sem kellett a szűrőkön és az olajon kívül mást cserélni bene.Szóval vagy maximum vagy semmi,és 4300-4500-nál váltás. Ja és mi aza részecskeszűrő??!:)
részecskeszűrő
Hali!
Egy Fiat szervizes barátom mondta, hogy állandó részecskeszűrő problemával küzdött ügyfelük 1,3Mjet motorjára rádugták a szgépet, és elindítottak egy programot, ami egy öntisztító "mechanizmust" indít el a kipufogórenszerben. Ez abból állt, hogy max fordulaton járatta a motort kb 10 percig, ekkor már vörösen izzot a kipufogó, és kész, a mért adatok teljesen normálisak lettek. Ők is azt tanácsolták a páciensnek, hogy bizony forgatni kell a kicsikét.
csabi
Részecske szűrő
Hali!
Örülök, hogy másnak is pozitív tapasztalatai vannak, így nem csak én jártatom a számat. A részecske szűrő csak a multijet motorokban van, köznapi nyelven a kipuffogógázban lévő koromdarabokat szűri ki (legalábbis így mondták nálam okosabb emberek)
Üdv : Gábor
nem lesz baj?
1.9 m-jet doblo maxi vásárlásán gondolkodom.
A részecskeszürövel nem lesz gondom?
Birja e a napi 100-150 km Bp i közlekedést 600-700 kg val rakva.
Mindenképen o km est szeretnék és kb 4 éves koráig tartanám meg ez kb 150.000 km.
A mostani auto 138.000 km nél jár és oktoberben lesz 4 éves. Ford connect tdci.
Sosem volt vele semmi baj,szeretném ha ezt a doblo is tudná.
Nem vagyok egyik márkának sem rajongoja.
Tipust azért váltok mert a maxi hosszuságára van szükségem.
A válaszaitoknál az objektivitásnak örülnék.
köszi krisztián