A Fiat forgalmazhatja a Tata Nanót Európában
Már korábban is felmerült a világ legolcsóbbnak ígérkező négykerekűjének európai forgalmazása, ám leghamarabb a 2012-ben érkező második generáció lehet képes teljesíteni az öreg kontinens előírásait. Az indiaiak közben a Fiattal tárgyalnak egy esetleges forgalmazásról.
Két fontos hírt is közzétett az indiai Tata Motors. A világ legolcsóbb autóját megtervező cég dízelmotort is készített a Nanóba, ráadásul komoly tárgyalásokat folytat a Fiattal egy esetleges együtt működésről az európai forgalmazást illetően.
A Tata Nano a maga 623 köbcentis benzinmotorjával is a legtakarékosabb autók közé tartozik, ám egy gázolajos erőforrással még vonzóbbá tehetik az autót a leendő vásárlók előtt. A 0,8 literes dízel erőforrás fejlesztését azonban nem egyedül vitték véghez, ugyanis felkérték a német motorfejlesztő FEV segítségét is, míg a motor becskendezési rendszerét a Bosch tervezte az indiaiak megrendelésére. A gyár reményei szerint a világ legolcsóbb autójának dízelváltozata nem fogyaszt majd többet 3,5 liter gázolajnál száz kilométeren. Az FEV egyébként közös projekten dolgozik egy másik indiai autógyárral: a elektromos-dízel hibridet fejlesztenek a Mahindra Scorpio nevű modell számára. A Tata a másik indiai céghez hasonlóan is tervez hibridhajtást a Nanóhoz, amely elektromotorból és benzin- vagy dízelmotorból áll majd.
A dízelváltozat érkezése mellett fontos téma a Tatánál a Nano európai bevezetése is, ám a cég nem rendelkezik elég kiterjedt kereskedői- és szervízhálózattal az öreg kontinensen. Az ügy érdekében tárgyalásokat kezdeményeztek eddigi partnerükkel, a Fiattal, akiknek megvan a megfelelő infrastruktúrájuk, hogy forgalmazni tudják a Nano egy biztonságosabb, jobban felszerelt, Európának szánt változatát. Azonban az üzlet veszélyt is jelenthet az olaszoknak, akik a kisautó szegmensben erősebbek, hiszen a körülbelül egymillió forintos Nano vevőket csábíthat el akár a Fiat Pandától is.