FiatClub.hu

  • Eladó
  • ingyen!
  • Keres
  • Service
  • Találkozók
  • Fórumok
  • Blogok
  • Képek
  • Videók
  • Kapcsolat
  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Szponzorok

  • HumidorBolt.hu
  • Immobilien Ungarn
  • ingyenes webáruház
  • Pipa.hu
  • PipaBolt
  • szivarshop
  • tener.hu
  • szivesen hirdetne itt ön is?

Új felhasználók

  • Rossi
  • Jakustamasivan
  • florazombori
  • Ljasik
  • tiptofavun


  További friss tartalmak listája itt (katt ide)  

1,3 Multijet motor konstrukciós hibája

Csaba, 2008, augusztus 12 - 08:01
  • Társalgó

Íme egy érdekes "történet".
0 Km-esen vettem egy Fiat Doblót 2007 februárjában, mellyel ezidáig semmi gondom nem volt. 59.000 Km van már benne. Amikor indítom a motort, (meleg motorról van szó, kb. fél óra állás után)a motor csörögve indul. Olyan a jelenség, mint amikor kicseréled az olajat a motorban, beindítod, és amíg nem jut el az olaj a vezérműtengelyhez és a hidrotőkékhez, addig "csattog" a motor. Olajcserénél ez természetes is. De, mint kiderült, gázolaj került a motorolajba, ezáltal az felhígult. Hogy hogyan lehetséges ez? Most jön a szervíz főnökének a nagy dumája: Amikor a részecskeszűrő égetési folyamat zajlik, és városban közlekedsz, rálépsz a fékre, a folyamat leáll. De kipufogó ütemben még befecskendez az égéstérbe, mely nem ég el. Ez a gázolaj folyik bele a motorolajba. Ez teljesen normális. (MONDTA Ő) Javaslata a következő volt: A motort pörgessem ahogy csak tudom, és keveset közlekedjek városi forgalomban. Akik Doblóval taxiznak, 3-4 ezer Km-enként cserélik az olajat a motorban. Kérdem én, ez így jól van??? Jelenleg 4.000 Km-t mentem olajcsere óta. Az olajszintmérő pálca felénél volt a szint a csere után, most pedig a felső nívón van. Érezhetően híg az olaj és gázolaj szaga van. Kérdésem a következő: van-e, volt-e másnak is ilyen problémája? Ha igen, hogy orvosolta azt? Állítólag a motorvezérlő szoftwert felül lehet írni egy másikkal, a motor erősebb lesz, kevesebbet is fogyaszt, és a részecskeszűrő égetési folyamat is megváltozik. Valaki tud ezzel kapcsolatban bővebb információval szolgálni? Ha igen kérem írjon nekem, mert már az autó eladásán, cseréjén gondolkodom.

‹ Fiat Punto 2003 szervókormány javítás Fiat Punto CD Rádió KÓD ›
  • Új hozzászólás

multijet

Vendég, 2020, október 11 - 11:53

T Uraim!
Az én autómban 300ezer van nagyon meg vagyok elégedve vele, erős jol gyorsul.
ezt a csattogást most kezdtem hallani de csak indításkor, és amíg az olajlámpa nem alszik el. Ez 1-2 mperc. Az én szerelőm a vezérmű láncra gyanakszik, én olajpumpára gondolok.
10 ezrenként cserélek olajat Castrol Turbó disel titánt használok. két olajcserer között semmi fogyást nem tapasztaltam, télen akár -20-ban is pöcre indul.
Egy hibjelenség van ég a kulcsos sárga lámpa. A szakszervíben sem tudtak rájönni mi a baja mitöl ég műszer nem jelez semmi hibát! Mivel az autó működik ides tova 10-éve így járok vele. Egy vélemény szerint lehet a részecske szűrő!
Üdv István

  • válasz

Gázolaj

Vendég, 2012, szeptember 5 - 20:27

Gyötrelmes ami itt folyik, hogy próbálják átverni az embereket a részecskeszűrő kiiktatásával. Persze érthető, de rendkívüli pofátlanság az ilyesféle pénzhez jutás. A részecskeszűrő miatt semmilyen módon nem kerül gázolaj a motorba, mivel az jóval előtte elég. Sajnos a cr dieselekben pár ezer km. városi használat is elég, hogy tönkremenjenek a csúcsok, főleg ha olyan üzemanyagokkal etetik, mint "híres" schel, mol, amiben olyan adalékok vannak, hogy még a kokszosodást is segítik. Csattogó, csörgő motor, üzemanyag a motorban, nagy valószínűséggel INJEKTOR HIBA! És ez kézen fogható, fillérekért mérnek résolajveszteséget, az elmond mindent...

  • válasz
autokorbel képe

Van végleges megoldásunk a

autokorbel, 2011, november 24 - 11:38

Van végleges megoldásunk a részecskeszűrő problémákra. Szoftveres és hardveres iktatás.
http://www.autokorbel.hu/reszecskeszuro.html

Üdv:
Péter

  • válasz

Kedves Csaba, Ugyanezeket a

Vendég, 2009, április 22 - 21:39

Kedves Csaba,
Ugyanezeket a problémákat tapasztaltuk, szintén Dobló típusú autónál Multijet motorral. Született valami megoldás a problémára?
Köszönöm a válaszodat.
moni00i@freemail.hu

  • válasz

Kedves fiatosok Kiüttettem

Vendég, 2010, szeptember 6 - 10:49

Kedves fiatosok
Kiüttettem a részecskeszűrőt, elekrnika a copmputerre és megszünt minden bajom.

Üdv egy doblós taxis

  • válasz

Részecskeszűrő kiiktatása

Vendég, 2011, január 25 - 18:58

Kiütetésről érdeklődők!
Ha kiütettem akkor minden gondom megoldodik!
Hogyan kell csak szoftveresen vagy mechanikusan?
Hol csináltad?

  • válasz

részecskeszűrő kikapcsolása software-sen

Vendég, 2011, január 31 - 21:03

Szép napot!
Fizikálisan el kell távolítani a részecskeszűrőt, azaz egy másik kipufogó dobbal kell helyettesíteni, de fontos, hogy a lambda szonda és a nyomás érzékelő csöve megmaradjon az eredeti "állapotában", vagyis azokat nem szabad eltávolítani, ugyanis szükség van rájuk. Az én autómra gyártottam egy másik dobot, a dob elején egy külön kamra van kialakítva a fent említett érzékelők számára. Miután ez megvalósult, jöhet a software-s kikapcsolás. Az átalakítás eredményei: erősebb a motor, lényegesen alacsonyabb üzemanyag fogyasztás, nincs többé vészüzemmód, de ami a legfontosabb, nem folyik többé gázolaj a motor olajba. Ha segítségre van szükség, a következő email címen elérhető vagyok: szcs72@gmail.com
Üdv: Csaba

  • válasz

Doblo engine failure

Vendég, 2011, június 12 - 22:33

Sziasztok!
Tud nekem valaki segíteni? Nemrég vettem egy Doblo-t 40000 km-t futott, még garanciális. Mentem vele eddíg vagy 3000 km-t és egyik indulás után azt tapasztaltam, hogy nem húz rendesen. Kb 30-40 km után megjött az ereje. Mivel nem régen cseréltem olajat és a mérőpálcán nem tudtam mérni a szintet olyan magas volt (3,2 liter helyett szerintem beletöltöttek 4-et) visszamentem a szervízbe, hogy állítsák be az olajszintet és megnézettem, van-e valamilyen hibaüzenet a számítógépében. Nem találtak semmi hibát, de azzal "vígasztaltak" valószínű az EGR szelep beragadt, ki kell cserélni. Azzal is "megnyugtattak" a szelepcsere kb 40000 Ft és nem vonatkozik rá a garancia. Ma a családdal a Balatonra indultunk, a kocsi megint erőtlen volt, majd 30 km után kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon, nem sokkal rá pedíg kiírta az "engin failure" szöveget a kompjúter. Olvastam az interneten sok ijesztő dolgot a részecskeszűrős Doblókról, nekem is ez az ismerős hibával van dolgom?
Bagyur

  • válasz

Fiat Punto Engine Failure

Vendég, 2011, július 17 - 15:34

Sziasztok!
Nálam a tél folyamán jelenkezett az engine failura szervízhiba. Bevittem a legközelebbi szervízbe hogy megnézessem mert nekem sem húzott alig akart indulni. körbenézték az összes porlasztót és utánna jöttek rá hogy az egr szeleppel van hiba. Akkor az egr szelepről levágták a szűrőt a végéről és meg is javult a probléma. Kérdeztem ha viszont tönkremegy mennyibe fog kerülni akkor 90.000 ft ot mondtak. Utánna néhány hónapra ismét jelentkezett a probléma. Már be se vitttem próbáltam otthon eszközölni kimostam féktisztítóval áztattam de semmit nem jelentett. Új került bele. Tehát nem biztos hogy érdemes lesz levágni ezt a szűrőt és szervíz nélkül is megtakarítható. Azóta szerencsére nem volt ilyen problémám. Természetesen minden szűrőt az új egr szelep berakásakor kicseréltem újra.

  • válasz

Az oldalhoz név nélkül is hozzá lehet szólni. - Minden írás a szerzők tulajdona. Nem feltétlenül értünk velük egyet!
Felhasználói adatokat, információkat nem gyűjtünk és nem szolgáltatunk. - A „jó ízlést” sértő hozzászólásokat eltávolítjuk.